SeLAmAT DaTAnG

" Hayatilah kehidupan anda, janganlah dibandingkan dengan orang lain. "

Monday 19 December 2011

Penyakit seks melayu

Banyak Penyakit Seks yang menular dalam masyarkat Malaysia, bangsa melayu khasnya pada masa sekarang. Terlalu banyak faktor-faktor yang mempengaruhi penyebaran penyakit seks ini, terutama sekali dengan perkembangan teknologi media pada masa kini.

Berikut disenaraikan penyakit seks yang berkaitan dengan psikologi yang melanda masyarakat melayu.

Beastially
Orang yang suka melakukan seks dengan haiwan atau binatang peliharaan seperti ayam, itik, lembu, kambing, anjing dan kadang-kadang dengan ular.

Exhibitionisme
Orang yang suka melihat perempuan berjalan khususnya bahagian punggung sehingga menimbulkan keghairahan.

Fetishisme
Lelaki yang suka menyimpan dan mengumpul barang-barang perempuan seperti coli, seluar dalam, rambut, tuala dan sebagainya.

Homoseks
Seks dikalangan lelaki sama lelaki, kebiasaanya mereka melakukan seks dengan cara memasukkan alat sulit ke bahagian belakang. Lelaki jenis ini jika berkahwin sekali pun, mereka tetap akan melakukan seks dengan isteri melalui belakang. Seks beginilah puncanya penyakit AIDS atau HIV

Incest
Melakukan seks dengan keluarga terdekat seperti ibu, adik, kakak, bapa.

Lesbian
Lesbian di kalangan remaja melayu tidak begitu serius. Ia berlaku di kalangan anak-anak remaja perempuan yang tinggal di asrama atau di kilang-kilang. Biasanya kumpulan perempuan ini tidak sukakan lelaki, maka mereka beralih melakukan cumbuan-cumbuan dikalangan sesama mereka. Satu orang bertindak sebagai lelaki dan satu orang bertindak sebagai perempuan.

Molest
Percubaan melakukan seks secara paksa sama ada raba-raba punggung atau buah dada atau mengambil kesempatan sewaktu melakukan pemeriksaan kesihatan.

Necrophilia
Orang yang melakukan seks dengan mayat.



Nymphomania
Perempuan yang kuat nafsu seks, tidak puas satu lelaki. Mereka akan melakukan seks dengan banyak lelaki.


Onani / Melancap / Masturbasi
Onani atau mastubasi, juga dikenali sebagai melancap, sama ada menggunakan tangan, geselan dengan bantal, kain, paha atau menggesel alat sulit di kalangan remaja perempuan. Ianya akan menjadi keburukan, bila onani ini sudah menjadi melampau atau ketagih hingga terpaksa melakukannya setiap hari dan boleh menjejaskan kesihatan fisikal dan mental. Lelaki juga turut melakukannya – malah jumlahnya lebih ramai.




Pedophilia
Lelaki yang sukakan seks dengan kanak-kanak dan sanggup merogol anak atau cucunya sendiri. Mereka ini tidak berminat kepada orang dewasa. Dianggap sebagai jenayah seks yang sangat berat.

Satyriasis
Lelaki yang kuat nafsu dan suka melakukan seks dengan banyak perempuan.


No comments:

Post a Comment