SeLAmAT DaTAnG

" Hayatilah kehidupan anda, janganlah dibandingkan dengan orang lain. "

Monday 26 December 2011

Lawak menyusu


Amir dan Amar adalah dua orang saudara kembar. Banyak perkara yang mereka lakukan bersama seperti bermain atau menonton rancangan kartun di television. Mereka berkongsi hobi dan minat yang sama.


Namun begitu ada satu perkara yang membuatkan Amir agak tidak menyukai Amar iaitu ketika menyusu badan. Amir selalu sahaja tidak dapat menyusu badan dari ibunya gara-gara Amar yang selalu dapat. Ibu mengatakan yang Amar adik kepada Amir jadi sebagai seorang abang Amir terpaksa beralah walaupun sebenarnya dia juga mahu disusukan oleh ibunya.


Pada suatu malam Amir dengan senyap-senyap telah menyusup masuk ke bilik ibu bapanya dan meletakkan racun pada puting ibunya.
“Esok mesti Amar akan mati. Boleh la aku hisap susu ibu tanpa perlu berebut” Kata Amir didalam hati sambil tersenyum. Tak sabar-sabar dia menanti hari esok.

Ke esokkan harinya Amir melihat ibunya menangis teresak-esak. Dalam fikirannya membayangkan yang Amar tentu sudah mati. Terkejut Amir apabila melihat Amar berada disebelah ibunya dalam keadaan sihat. Langsung tiada tanda-tanda yang Amar dalam kesakitan. Dengan terketar-ketar Amir bertanya pada Ibu:
Amir “Bu… Kenapa Ibu menangis ni?”
Ibu “Ayah dan meninggal dunia! Ibu pun tak tahu sebab pe!!”
Amir “!!!!….”


**Orang lain pun tumpang hisap susu ke? Hahaha…

No comments:

Post a Comment