SeLAmAT DaTAnG

" Hayatilah kehidupan anda, janganlah dibandingkan dengan orang lain. "

Sunday 18 December 2011

MUKA BUKU, TOTO & BOLA

salam sejahtera kalian..
maaf lah dah 2hari aku tak update blog aku hihi sibuk ada hal yang perlu aku settle kan..
em hari ni aku nak sembang ckit tentang MUKA BUKU & TOTO ni yang telah lama menusuk didalam masyarakat kita pada hari ni..
Bukan apa,malam tadi masa aku menonton perlawanan bola antara ManU & QPR, seperti biasa kedai mamak penuh dengan orang.Dalam kesibukkan menonton match,pelbagai gelagat orang aku tengok..yang menarik perhatian aku ni ada 2group iaitu:

1) Group pakcik-pakcik melayu yang duk kecoh tentang TOTO. dowg ni kaki judi nombor la..bukan men ligat lagi dowg ni berkumpul tengok keputusan TOTO.Apa kebodohnya pakcik-pakcik tu,dah la melayu then ISLAM plak tu. Tak pernah ke pikir berjudi main nombor tu HARAM?? Tak kan nak bagi anak bini makan duit haram tu?? Patutla sekarang ni kes anak gadis liar & bini jalang makin berleluasa akibat bapa/suami yang bagi 'makan sedap' dari duit haram. bagi kaki judi yang kalah plak,tak pikir ke ia suatu pembaziran?? patutnya duit yang diguna beli nombor tu boleh di buat untuk beli keperluan rumah. Melayu makin miskin sebab ni la. Cina makin kaya sebab Melayu bodoh main judi haram.


2) Group pakcik-pakcik yang galak main MUKA BUKU. aku tak heran la jika dowg ada FB tapi yang mengherankan aku,dowg ni duk gelabah main game FB mengalahkan remaja.. pehh gile la..aku pun main juga game FB ni tapi tak lah sampai obses cam pakcik-pakcik tu.lagipun game FB yang aku main hanya la Mafia & Poker.tapi dowg main pe korang nak tau?? dowg men game island,cafe & lain-lain game yang tak menunjukkan kematangan dowg..umur dah 40-50tahun tapi otak stil 17-25tahun.yang menjelekkan aku,sampai dowg duk sembang kencang sesama sendiri tentang game FB tu..aku dengar pun naik berdarah juga telinga aku ni...ayah aku yang ada FB pun tak cam dowg sebab ayah aku berpelajaran & tak suka membazir masa dengan aktiviti tak berfaedah cam tu.Bodoh betul la pakcik melayu sekarang ni,langsung tak de matlamat hidup.patutla melayu kita masih merempat san sini. aku yang muda ni duk pikir tentang masa depan aku & tengah berusaha mencari duit lebih tapi dowg hampeh..kalau aku jadi anak dowg,aku sepak je buntut dowg..

No comments:

Post a Comment