SeLAmAT DaTAnG

" Hayatilah kehidupan anda, janganlah dibandingkan dengan orang lain. "

Wednesday 9 November 2011

Melayu ohh melayu


Setiap hari, kita mendengar kisah2 perbalahan politik yang sedang melanda Malaysia.Kita mendengar orang PAS dan PKR menuduh dan menyalahkan orang2 UMNO @ BN..Orang2 BN juga xkan mahu berdiam diri? Dah orang memberi xkan mahu menerima saja..kena lah memulangkan sesuatu sebagai balasan..tetapi jika memberi dan membalas perkara yang baik tentu sedap kan???

Yang berbalah yang menyalahkan itu majoritinya MELAYU..Anwar Ibrahim melayu,Nizar Jamaludin melayu..Hadi Awang juga melayu..Malah berserban..Menandakan dia seorang yang warak dalam ISLAM...Kenapa melayu mahu menjatuhkan melayu???Kenapa Melayu mahu merebut kuasa dari pemerintah melayu???X sedarkah melayu2 semua kita sedang diketawakan oleh BUKAN MELAYU???

Sedar lah...Ini negara kita, tempat tumpah darah kita..Keturunan kita berasal disini dengan setinggi2 mertabat bangsa..Kita jangan lalai dan leka.Kita usah lupa..Jangan lah kita berpecah belah..Jangan kita kembali dijajah...!!! Kita merdeka ke???Orang akan jawab ya..Malaysia negara MERDEKA!!! Tapi bangsa kita merdeka ke???Bangsa melayu merdeka ke???Jika ya kenapa bangsa lain dapat tanah tepi jalan utama, orang melayu dapat tahah tengah hutan belukar???Jika ya kenapa bangsa lain boleh arahkan melayu "SEMBAH DURHAKA" kepada Sultan???Mana pergi mertabat daulat Kesultanan Melayu???

Sedar lah bangsa AKU..walau aku kacukan, melayu, arab, cina dan india..Aku lahir ditanah melayu dan aku lebihkan bangsaku..Kehidupan sekelilingku bersama melayu.Aku bangga jadi melayu..Ada adat dan budaya yang unik..Ada peribahasa semangatnya.. "TAKKAN MELAYU HILANG DIDUNIA".Tapi betul ke???

Sedar lah..WAWASAN 2020 itu sebenarnya amaran kepada singkatan Waspada Anak Watan Angkatan Subversif Ambil Negara pada 2020..Jika kita terus leka, kita akan tengok Ah Chong jadi Perdana Menteri..Maniam jadi Timbalan Perdana Menteri..Sultan2 melayu tidak akan wujud lagi..Anak bangsa, keturunan kita akan mewarisi apa???

No comments:

Post a Comment